ATENTIE: TRASEELE PREZENTATE SUNT ORIENTATIVE!

Cros

Lungime: 11.5 km

Diferenţă de nivel: 330m

Puncte revitalizare:

• P1 – aprox. km 8.3 – lângă intersecția potecii marcaj bandă roșie cu DF Bogonos (la 100m de intersecția cu DF Bătrâneasa); comun cu semi

Traseul de Cros  pleacă de la Hamak, urcă prin Pietrărie spre platou ieșind pe la grotele din rezervația paleontologică Repedea (km 2), apoi merge dreapta (spre sud), pe marginea platoului, intrând în pădurea de amestec, caracteristică zonei. Traseul păstrează aproximativ curba de nivel, urmând marcajul turistic (mai puțin vizibil) punct galben, traversând mai multe amfiteatre împădurite, până aproape de drumul asfaltat care duce în Dobrovăț (drumul este vizibil pentru câteva zeci de metri spre stânga dar nu se ajunge pe el). Aici suntem la aproximativ km 6.5 și virăm dreapta pe drumul forestier Bogonos, pe care îl urmăm circa 500m, iar dupa o curba mare la stânga virăm 90 grade dreapta, părăsind forestierul pe o potecă ce în scurt timp se întâlnește cu poteca marcată turistic cu bandă roșie pe care o urmăm în coborâre. La aproximativ km 8.3, dupa ce trecem un pârău (atenție la podul cam vechi) ajungem iar la drumul forestier Bogonos, loc unde se află punctul de hidratare și unde se despart traseele de semi și cros (ATENȚIE!). De la punctul de hidratare, crosul continuă dreapta, pe drumul forestier Bogonos aproape 1km, ajungănd la bariera ce se află la intrarea în satul Bârnova. Nu intrăm pe drumul asfaltat din sat ci continuăm la dreapta, peste pârâu, urcând printr-o poiană lungă de 1 km. În capătul de sus al poienii virăm stânga 400m prin pădure, apoi iar în urcare spre dreapta pe ulițele satului Pietrărie, circa 500m, urmând să fim atenți și să virăm iar dreapta 200m spre linia de sosire de la clubul HAMAK.